zondag 16 september 2012

Druk opzoek naar een huisje ...

Al een week 22 & nog steeds bij je ouders wonen. Niet dat mijn ouders vervelend zijn hoor, ik heb heerlijke ouders! Het enige wat ze van me hoeven te weten is waar ik eet & waar ik slaap. Ik hou per maand een leuk bedrag over omdat ik geen huur of iets hoef te betalen. Mijn wasje wordt gedaan zodra ik het in de wasmand gooi. Als ik om half 7 thuiskom van een lange dag studeren staat er een lekker warm prakkie voor me klaar. Ik heb het goed thuis. 

Wat wil je nog meer zou je denken? Nou ik wil het volgende. Ik wil een huisje in Amsterdam. Ik wil niet meer met de trein naar de VU hoeven maar gewoon 's ochtends lekker t fietsje pakken & door de mooiste stad van Nederland scheuren. Ik wil na college lekker op een terras gaan zitten & mensen kijken die net als ik genieten van de stad. Ik wil op donderdagavond na een heerlijk maaltje met vriendinnen besluiten om toch nog even de Jimmy Woo in te duiken om een dansje te wagen. Ik wil een te lief & schattig hondje waarmee ik op zondag lekker kan wandelen door het Vondelpark om mijn hoofd leeg te maken van alle stress die dagelijkse bezigheden met zich meebrengen. Ik wil dat mensen in mijn huisje komen & denken: wauw die heb t lekker voor elkaar zo in de grote stad! Ik wil spontaan langs mijn lieve vriendinnetjes die dan ook in Amsterdam wonen kunnen gaan om heerlijk ergens een kopje thee te drinken & bij te kletsen & te lachen tot we erbij neervallen. En ik wil lekker iedere avond mijn ogen kunnen sluiten terwijl de armen van degene van wie ik het meeste hou mij heel hard knuffelen alsof ze me nooit meer los gaan laten.

Okee, genoeg dingen die ik wil dus. Dat is ook de reden dat ik druk alle sites die ik kan bedenken afstruin om te bedenken waar ik ga wonen & hoe ik dat in GODSnaam ga betalen. Marktplaats, Woningnet, Facebook, Directwonen, Randstadwonen, je kan t zo gek niet bedenken of ik kijk erop. Maar tot op heden helaas nog niets kunnen vinden wat mijn naam schreeuwde. Ik blijf dus maar gewoon doorzoeken & tot die tijd lekker genieten van alle pluspunten die het thuiswonen mij biedt. Want laten we eerlijk zijn, thuis komen & je lieve vader, moeder & zusje die op je wachten daar is toch helemaal niks mis mee <3.

p.s. om jullie een idee te geven van wat ik ongeveer zoek zal ik dit jullie even laten zien. Heeft iemand toevallig zoiets in de aanbieding, wees niet bang & laat t me weten. Ik zal je rijkelijk belonen (als ik nog geld over heb nadat ik in dit paradijsje ben getrokken).


1 opmerking:

  1. Hey Muriel
    Wat leuk zeg om jou hier in blogland tegen te komen.
    Dank je wel voor je lieve reactie op mijn quilt post. Hij is werkelijk fantastisch geworden en ik ben er best heel trots op.
    Ik ga mijn ogen en oren open houden voor je en ik hoop dat je uiteindelijk je eigen droomparadijsje zult vinden in Amsterdam...
    Heel veel liefs van je liefste tante,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen